03

رنگ استخری بر پایه رزین آکریلیک

رنگ استخری بر پایه رزین آکریلیک

این محصول بر پایه رزین اکریلیک ترمو پلاست فرموله گردیده است. چسبندگی بالا و سرعت خشک شدن این رنگ بر روی سطوح سیمانی قابل توجه می‌باشد. مقاومت این رنگ در برابر آب و رطوبت، اسیدها و قلیاها فوق العاده است و از این پوشش می‌توان در همه استخرهای بتنی استفاده نمود.

تعداد اجزاء: يک جزیی
براقيت: مات
دانسيته: 1.4 گرم بر سانتیمتر مکعب
فام: سفيد-آبی
مکانيزم خشک شدن: تبخير حلال
درصد جامد حجمی: 2 ± 49
ضخامت پيشنهادی فيلم خشک: 80 ميكرون
پوشش تئوری: 4 تا 6 لیتر بر متر مربع
خشک شدن کامل: 24 ساعت
خشک شدن عمقی: 2 ساعت
خشک شدن سطحی: 30 دقيقه
حداقل زمان لازم جهت اجرای لايه بعدی: 3 ساعت
نوع تينر: T-540
دوره انبار داری: 12 ماه
زمان ژل شدن: ندارد
نقطه اشتعال: 27 درجه سانتي‌گراد

آماده سازی سطح

سطح مورد نظر که قالباً بتن است بايد عاری از هرگونه آلودگی باشد، به همين منظور می‌توان از روش‌هايی مانند اعمال فشار باد و شستشو با تينرها استفاده کرد. ابتدا رنگ قديمی را با فرچه سيمی يا سندبلاست از روی سطوح سيمانی زدوده و سپس رنگ اعمال شود.

شرايط محيط رنگ آميزی:

بهترين درجه حرارت محيط و سطح کار حين رنگ آميزی بين 40-10 درجه سانتي‌گراد است؛ برای حصول کيفيت مناسب، توصيه می‌شود رنگ آميزی حتی الامکان در محيط‌های سرپوشيده انجام شود. دمای محيط هنگام رنگ آميزی بايستی حداقل 3 درجه سانتي‌گراد بالاتر از نقطه شبنم محيط باشد تا از تشکيل قطرات آب روی سطح جلوگيری شود.

روش اعمال رنگ:

رنگ را به خوبی ميکس کرده و با توجه به نسبت تعيين شده با هم مخلوط و تينر را به آن افزوده تا به ويسکوزيته‌ی مناسب برسد. در حين اعمال، رنگ داخل مخزن مکرراً ميکس و با تنظيم مناسب فاصله نازل با سطح، پاشش انجام شود. با در نظر گرفتن حرکت و سرعت باد در حين اعمال، رعايت فاصله زمانی متناسب مابين اجرای لايه‌های آستری، ميانی و رويه و همچنين رعايت Pot life اعلام شده و عدم استفاده مخلوط رنگ بعد از اين زمان ضروريست.

تجهيزات رنگ آميزی:

– اسپری بدون هوا (Air Less) با قطر نازل 0.013-0.015 inch
– اسپری هوا (conventional) با قطر نازل mm 2-5/1 و فشار 5-3 اتمسفر
– قلم مو و غلتک

نکات ايمنی:

– توصيه می‌گردد از استنشاق مداوم بخارات حلال اين رنگ در فضاهای بسته خودداری نموده و حتی الامکان از لوازم ايمنی مناسب استفاده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب زياد شستشو گردد.
– اين رنگ اشتعال زاست و بايد از حرارت، جرقه و شعله دورنگه داشته شود.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *